پزشکیان: دولت برای رفع ناترازی‌ها از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات بهره می‌گیرد جزئیات جلسه کمیته ویژه با هیأت ادعایی حقیقت‌یاب درباره ناآرامی‌های ۱۴۰۱ بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۴ به شورای نگهبان ارسال شد فردیس از کرج جدا می‌شود دوره فعلی شورا‌های اسلامی شهر و روستا تا خرداد ۱۴۰۵ تمدید شد معاون ظریف: او استعفا نداده بلکه تلقی اش این است که از کار کنار گذاشته شده رایگان‌شدن هزینه‌های بستری و درمان ۴ قشر از سوی دولت فرزند آیت‌الله طالقانی درگذشت + عکس واکنش سخنگوی دولت به ادعا‌ها و شایعات درباره تغییرات کابینه قالیباف قانون موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ابلاغ کرد تشییع پیکر مطهر ۲ شهید بسیجی در زابل ظریف بار دیگر استعفا داد بسته حمایتی دولت از صنایع برای جبران آثار ناشی از قطعی گاز و برق تصویب شد رحمت‌الله اکرمی سرپرست وزارت اقتصاد شد رهبر انقلاب: در زمینه عدالت اجتماعی مشکلاتی داریم که راه‌حل آن قرآن است

آغاز موج تخریب علیه رئیسی و قالیباف

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بازار شایعات و اخبار دروغ روز به روز بیشتر می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 07
کد خبر: ۸۳۰۶۷

به گزارش راهبرد معاصر بازار شایعات که این روزها داغ‌تر از همیشه است، امروز بار دیگر به سراغ رؤسای قوه قضائیه و مقننه آمد.

نخستین خبر کذبی که امروز به شکل وسیعی در فضای مجازی منتشر شد، خبر استعفای آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی از قوه قضائیه برای حضور در انتخابات و مشخص شدن جایگزین وی بود.

این خبر از سوی مدیر روابط عمومی قوه قضائیه تکذیب شد. همچنین اعلام شد که رئیس دستگاه قضا، در راستای سفرهای استانی خود فردا به استان همدان سفر خواهد کرد و مشکلات قضایی این استان را از نزدیک پیگیری خواهد کرد.

دروغ دیگری که امروز منتشر شد، خبر خلع درجه از سردار جمال الدین آبرومند از نزدیکان رئیس‌مجلس به دلیل فساد اقتصادی بود. کمی بعد مشخص شد که این خبر نیز صحت ندارد.

همزمانی دو خبر جعلی علیه دو رئیس قوه و دو کاندیدای بالقوه جریان انقلابی که اتفاقا هر دو از سرمایه انسانی بالایی برخوردارند قابل تامل است و می تواند منشا تحلیل صاحبنظران درباره احتمال راه‌اندازی اتاق تخریب کاندیداهای احتمالی جریان انقلاب باشد.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بازار شایعات و اخبار دروغ روز به روز بیشتر می‌شود. در این میان آنچه برای مخاطب از نظر سواد رسانه‌ای حائز اهمیت است، در مرحله اول تحت تأثیر قرار نگرفتن و جلوگیری از بازنشر این خبرهاست و در مرحله بعد، پیگیری منابع اخبار و اطمینان از صحت و سقم آن‌هاست./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر